Hirdetés
 

10 tipp arra, hogy hogyan hozza ki a legtöbbet

PDF
Nyomtatás

1. Akit lát, azt akarja.

A tanácsadó ügynökségek egy vállalati rendszer eladásához többnyire a legjobb embereiket küldik. Miután megvásároltuk a rendszert, ezek az emberek többnyire már nem elérhetőek. Ha találkozik valakivel, aki igazán megfelel Önnek a vásárlás idoszaka alatt, akkor nevezze meg őt a szerződésben, hogy később is elérhető legyen Önnek.

2. Golfozzon.

Üzletemberek vásárolják a vállalati rendszereket, nem IT szakemberek. Építsen kapcsolatokat azokkal, akik a kiadásokat aláírják, így lehet hogy lesz egy kis beleszólása a rendszerválasztásba.

3. Az emberek véleményét nézze, ne a vállalatokét.

Intézze úgy, hogy a korábbi vásárlók véleményét megismerhesse a szerződés aláírása előtt. Beszélgessen a korábbi vevőkkel a rendszer teljesítményéről, különböző szempontok szerint. Volt eltérés a szállítási idopontoktól? Hogyan kezelték a különböző szituációkat?

4. Biztosítsa a tudásáramlást.

Ha szeretné, hogy alkalmazottai tanuljanak a konzultánsoktól, írjon olyan szerződést a konzultánsaival, hogy addig maradnak, míg az alkalmazottak akiket hozzájuk rendelt, ki nincsenek képezve.

5. Férjen hozzá a módszertanukhoz, és értse meg.

Sok konzulens cég hoz létre belső dokumentumokat egy project keretében, amit csak egymással osztanak meg, vevőikkel nem. Követelje, hogy láthasson minden dokumentumot, beleértve az e-maileket is, és adjon hozzáférést az alkalmazottainak a websitehoz, amit a konzultánsok használnak a projekthez.

6. Az üzlet fejlesztését tervezze, ne rendszerinstallálást.

Tanulmányok szerint egy új ERP rendszer üzemeltetése többe kerül, mint a régieké, tehát ha nincs semmi kifejezett előnye – mint például a csökkenő tranzakciós költségek, vagy megnövekedő dolgozói hatékonyság – körvonalazva a szerződésben, a projekt nem fog sokat visszahozni.

7. Kövessen nyomon minden konzultánst.

Legyen az Ön cégénél valaki, aki tájékozott a vállalati szoftverek területén, és képes kivallatni a konzultánsokat arról, hogy csakugyan rendelkeznek-e azokkal a képességekkel, amelyeket az önéletrajzukban megadtak.

8. Csinálja úgy, hogy visszajöjjenek.

Hónapokig, évekig tarthat, míg egy rendszer tényleg jól üzemel. Szerepeljen a szerződésben egy olyan pont, hogy csökkentett áron visszarendelhetők legyen a konzultánsok, ha a rendszer összeomlik, miután végeztek és elmentek.

9. Diszkont árakra törekvés.

A konzultáns cégek diszkont árakat ajánlanak, különösen ezekben a nehéz időkben, a Gartner szerint a konzultánsok 80%-a hajlandó arra, hogy csökkentsék a díjaikat 10-20%-kal, ha utána követő munkát, adunk nekik, ha az üzlet nagy, vagy ha felhasználhatják referenciaként munkájukat. Azonban semmiképp ne adjunk le az igényeinkből a diszkont ár miatt. Hosszú távon ez többe kerül.

10. Tervezzen változásra.

A konzulensek változása egy nagy vállalati szoftver bevezetésénél elkerülhetetlen , tehát legyen egy olyan belső folyamata, hogy az új konzultáns hozzájusson az alapvető eszközökhöz – munkaterület, asztal, projekt dokumentáció, stb. – így rögtön munkához láthat, mikor megérkezik.


Nincs hozzászólása.
A téma megvitatása a fórumon. (0 hozzászólás)