Hirdetés
 

Módszertan gyorsított transzformációra a SOA-ban

PDF
Nyomtatás

Egy módszertan a gyorsított transzformációra szerviz-orientált architektúrában leírja, hogy milyen tipikus tevékenységek szükségesek:

• átalakítani SOA-alapú rendszerkörnyezetre, az SAP Üzleti Folyamat Platformját, mint kulcs építőelemet felhasználva.
• az SAP Üzleti Folyamat Platformját használni és egy szerviz alapú megoldást építeni erre

A módszertan a fejlődés alapú SOA koncepcióra, valamint a kapcsolódó SAP termékekre, szolgáltatásokra, és koncepciókra fókuszál. A célközönséget azok alkotják, egy vállalat szolgáltatás-alapú architektúra felé történő fejlesztést terveznek, vagy hajtanak végre.
A módszertan továbbá egy SOA adaptációs útmutatónak is tekinthető, az SAP termékekkel összefüggésében (üzleti alkalmazások és technológiai összetevők, melyek együtt üzleti folyamat platformot alkotnak)

Fontos megjegyezni, hogy „a SOA-alapú rendszer környezet" nem jelenti azt, hogy a vállalat összes üzleti folyamata szerviz-alapú megoldást követ (például: összetett alkalmazás). Inkább azt jelenti, hogy van egy platform, amely:

• SOA alapelveket foglal magába
• lehetőséget biztosít a vállatoknak, hogy bizonyos követelményeket egyedi szerviz-alapú megoldásokon keresztül fogalmazzanak meg.

Hogyan használjuk a módszertant

A módszertan különbséget tesz a vállalati szintű SOA adaptációs kezdeményezések és a project szintű üzleti megoldások implementációja között. A vállalati szintű kezdeményezések főként a hosszú távú IT stratégiai tervezéshez és infrastruktúra-létrehozási tevékenységekhez köthetők. A megoldás implementáció pedig tervezési, megvalósítási és működtetési ciklusra strukturálható. A tervezési fázis az általános üzleti folyamatmenedzsment módszertanát írja le és valójában nem képezi releváns részét a SOA transzformációnak. Inkább általános tervezési megoldásként használható, a későbbi műszaki megvalósítástól függetlenül. A megvalósítási fázis az, amire a SOA fokuszál és egy olyan módszertant ír le, amely felhasználó központú összetett alkalmazást implementál egy üzleti folyamat platformon.

Ezek a módszertan elemek nem feltétlenül szigorú sorrendben kerülnek feldolgozásra. A vállalatok párhuzamosíthatják a tevékenységeket, beállíthatnak különböző hangsúlyokat vagy különböző belépési pontokat választhatnak (különböző adaptációs mintákat). Például, néhány vállalat már lehet, hogy rendelkezik a szükséges platform alapokkal és infrastruktúrával és közvetlenül a szerviz-alapú megoldás implementációjával indíthat (például az SAP Enterprise Service Bundle-re alapozva). Más vállalatok nem tartják szükségesnek, hogy jelentős befektetést eszközöljenek hosszú távú vállalati architektúra tervezésébe, mert ez kérdés már elrendezett számukra, és közvetlenül a rendszer fejlesztésével indíthatnak (például ERP frissítéssel).

Módszertani követelmények

A módszertan azon a feltevésen alapszik, hogy a vállalatnak szüksége van SOA-ra, és azt megfizethető áron szeretné létrehozni. Ez felismerhető a módszertan két aspektusából: a szoláltatás biztosításának és a szolgáltatás igénybevételének oldaláról.
A szolgáltatás-biztosítás oldalon, az SAP olyan üzleti folyamat platformot szállít, amely nagyszámban tartalmaz kész vállalati szolgáltatásokat. Ez azt jelenti, hogy a vállalatoknak nem szükséges saját egyéni szolgáltatásaikat létrehozniuk. Használni tudják az üzleti folyamat platform szolgáltatásait (az SAP Business Suite-ot is beleértve) és azonnal innovatív megoldásokat tudnák rájuk építeni.

A szolgáltatás igénybevételi oldalon a módszertan a szolgáltatás alapú megoldások fokozatos (fejlődésen alapuló) megközelítését támogatja. Ez azt jelenti, hogy legjobb-gyakorlat alapú eljárások (például: a központi folyamatok, amelyek következetességét a gyártó minősíti és megfelelnek a szabványoknak) előre csomagolt üzleti alkalmazásokként, mint az SAP Business Suit hozzáférhetők, és „platform folyamatként" futtathatók. Ugyanakkor a vállalatok innovatív folyamatokat és megoldásokat, mint szerviz-alapú megoldásokat építhetnek (például összetett alkalmazásokat). Így például értelme van olyan területekre fókuszálni, ahol a szerviz-alapú architektúra és az erősen szabványosított interfészek előnyei szélesebb értelemben is kihasználhatók: ezek olyan folyamatok, amelyek funkciókat, alkalmazásokat, és vállalati határokat ívelnek át. A szerviz-alapú megoldások iránti hajtóerőt jelentheti továbbá a testre szabott felhasználói interfészek iránti igény.

A módszertan elérhetősége

Érje el online most a módszertant!
Szeretnénk hallani a visszajelzésedet a projektjében alkalmazott módszertan első tapasztalatairól. Küldd el a megjegyzéseket az SAP Field Services SOA Program címére: Ez a cím védelemre kerül a spamrobotok ellen, engedélyezned kell a Javascript használatát, hogy megtekinthesd .

Forrás: https://www.sdn.sap.com/irj/sdn/soa-methodology


Nincs hozzászólása.
A téma megvitatása a fórumon. (0 hozzászólás)