Hirdetés


SAP CRM 5.2 bevezetése III. rész - Szervzeti felépítés és jogosultságok

Engedjék meg, hogy egy saját bölcselettel kezdjem:
Hogyan mutatkozik meg egy ember személyisége, és hogy én hogyan ítélek meg embereket.

  1. Először is rövidtávon, az első benyomás az ami meghatározó
  2. Majd hosszabb időt együtt töltve, amikor felszínre kerülnek a személyes tulajdonságok
  3. És végül nehéz helyzeteken vagy bajban

Az Üzleti Intelligencia kialakulása

Joggal kérdezhetné bárki, hogy is illik ide ez a cikk. Megígérem, hogy mindenre fény derül, és ha rendszeresen elolvassátok mindegyik, ehhez kapcsolódó okosságot megértitek, miért is kellett ennyire visszamenni az időben. Pontosabban azért is van szükség a történelemre, mert eddig az „SAP Tudásmorzsák” - ahogy azt a neve is mutatja – az SAP rendszer rejtelmeiről szólt, így gondoltam nem lesz rossz, ha egy kicsit hosszú, de annál inkább a lényeget átfogó résszel kezdem.

SAP HTML Viewer bemutatása, avagy Index indítása SAP-ból

Nemrég egy vicces kedvű kolléga küldött a csapatomnak egy képet. Mint az tisztán látható, a probléma az volt, hogy a kolléga az URL címet („index.hu”) a böngésző helyett az SAP rendszer parancs mezőjébe írta be. Pusztán reflexből…A levél törlése előtt azonban elgondolkoztam, hogy vajon tényleg olyan hülyeség-e a dolog, mint az elsőre látszik. Lehetséges lenne-e egy olyan tranzakciót létrehozni, ami tényleg a kívánt URL címet hozza be egy külön böngésző ablakban. A cikk végén meglátjuk…

SAP CRM 5.2 bevezetése II. rész - A Netweaver és a CRM telepítése

A projekt ott kezdődik, ahol az értékesítők munkája befejeződik. Mik is azok a kihívások, amikkel most szembenézünk? Először is, hogy a megfelelő irányba orientáljam az ügyfelet a termék funkcionalitásával és képességeivel kapcsolatban. Mint mindig a sales most is igen jó munkát végzett, így ez a lépés nagyon fontos az elvárások tisztázása végett.

Webdynpro bevezetés

A Web Dynpro a Model View Controller tervezési paradigmát használja, tehát szétválasztja a modellt (Model) és a nézetet (View). A modell felelős az adat létrehozásáért, míg a nézet az előállított adat megjelenítésért. A Model és a View rétegek működését a Controller fogja össze, és ez felelős a köztes műveletek elvégzéséért is.

A legújabb innováció: Business ByDesign

Egy piacvezető vállalat nem engedheti meg magának – különösen nem az IT szektorban – hogy üljön a babérjain. Globalizálódó világunkban annyira gyorsan változnak a fogyasztói igények, hogy csak azok képesek versenyben maradni, akik elébe mennek a piaci igényeknek, és megtalálva a piaci réseket, tökéletesen ki is elégítik azokat. Mint tudjuk, igen széles az SAP termékportfoliója, egyaránt kínál informatikai megoldásokat az alig száz főt foglalkoztató kisvállalatoknak (SAP Business One), és a multinacionális vállalatoknak is (SAP All-in-One). Egy olyan ígéretes piac, mint amilyen a kis- és középvállalatoké (KKV), azonban még értékes, kiaknázatlan lehetőségeket rejt magában. Jelenleg a SAP-nak 28000 KKV ügyfele van világszerte, vásárlóinak 70%-át adva; mégis, igényeik olyan speciálisak, hogy az SAP úgy döntött, egy teljesen új szoftverrel rukkol elő partnereinek minél megfelelőbb szolgáltatást nyújtva.

Webszolgáltatások V. Rész: Webszolgáltatások kliens oldani felhasználása

A következõ oldalokon keresztül egy SOAP webszolgáltatás meghívása látható ABAP programkörnyezetben.A 6.40-es WAS (Web Application Server) vagy a Netweaver 2004s segítségével egy úgynevezett Proxy osztályt kell definiálni, mely a Dictionary-ban egy hagyományos ABAP osztályként jelenik meg. Ez a Proxy osztály teremti meg a hidat az ABAP program és a külsõ webszolgáltatás között. A programkörnyezetbõl nézve úgy viselkedik, mint egy SAP osztály a külsõ internet felõl az ITS egy webes interfészt jelenít meg.

Az SAP SRM rendszere

Az SRM racionalizálja és automatizálja a beszerzési folyamatot, több köztes lépcsõt kiiktatva közvetlenebbé teszi a kapcsolatot a megrendelő és a szállító között, amivel jelentõs idõt és pénzt spórol a vállalatoknak. Profiltól függetlenül, minden nagyobb méretû cégnél alkalmazható (az SAP is ezt használja beszerzéseire).

SAP CRM 5.2 bevezetése I. rész - Bevezető

E cikksorozat keretében egy igen érdekes kísérletet teszek. Bemutatom Önöknek miként is lehet könnyen és gyorsan bevezetni az SAP CRM 5.2-õt. A felhasználói felület a vadonatúj WebClient UI mely egyesíti és kiváltja az eddigi felületeket (SAP GUI, CIC, Portal), és amely a jövõben a SAP CRM alkalmazás egyetlen elérési pontja lesz.

Webszolgáltatások IV. Rész: Webszolgáltatás kiajánlása UDDI registry-n keresztül

Az UDDI Registry (Universal Description, Discovery and Integration Business Registry) egy olyan adatbázis, melyen keresztül nyilvánosságra lehet hozni az elkészített web szolgáltatásokat. Ezáltal lehetõvé válik bárki számára, annak használata illetve leírásának a megtekintése. Az itt található szolgáltatások felhasználásával kollaboratív programok készíthetõk, melyek használják egymás részegységeit.

Rajzolás ABAP-ban

Előre is leszögezném, hogy ez nem hagyományos értelemben vett tippek és trükkök írás, mert - hogy is mondjam - elég korlátozott felhasználással bír ez a konkrét implementáció. :) Azonban arra jó lehet, hogy a már õskövületnek számító ABAP "write-os" reportokat leporoljuk és új funkciókkal - TADAM! - "rajzolással" bővítsük.

Újdonság a formanyomtatványok világában

A SAP Netweaver megjelenésével egy új technológia került kiszállításra a formulár létrehozás nyomtatás és feldolgozás területén. Egy technológia mely változást hoz az SAP-ban eddig megszokott technikákhoz képest. Korábban a SAPScript és a Smartforms állt rendelkezésre, melyek alapvetõen a papír alapú dokumentumkezeléshez lettek kifejlesztve. Most egy olyan dokumentum alapú kommunikációs rendszer jelent meg, melyre a vállalatok üzleti folyamataikat bízzák.

Törzsadatkezelés SAP módra? MDM!

Az SAP NetWeaver Master Data Management (MDM) a törzsadatok konszolidálását és összehangolását teszi lehetővé a vállalatok számára különböző informatikai rendszerek között. Napjainkban a közepes és nagyméretû vállalatok gyakran több különböző, esetleg össze sem kapcsolt informatikai rendszerben, adatbázisban tárolják adataikat. Ennek eredményeképpen a vállalat tevékenységéhez kapcsolódó törzsadatok nincsenek összhangban, ábrázolásuk pontatlan, redundáns, és az egyes példányok között eltérések is lehetnek. A probléma főként a termékorientált, azaz termelő vagy kereskedő vállalatok esetében jelentős, hiszen fő értékteremtő folyamatuk a termék köré szerveződik, így bármely pillanatban naprakész termékkatalógussal kell rendelkezniük. Ez mind a belső szereplők (beszerzés, gyártás stb.), mind a külső szereplők (szállítók, vevők stb.) számára alapvető fontosságú.

Webszolgáltatások III. Rész: Webszerviz létrehozása funkciós modullal

Webszerviz létrehozása ABAP funkciós modul segítségével: a következőkben bemutatom, hogy hogyan lehet létrehozni egy web szervizt funkciós modul segítségével.

Webszolgáltatások II. Rész: Webszerviz fogyasztása

Képzeljünk el egy olyan szituációt, ahol egy általunk felinstallált SAP portálon, szeretnénk felhasználni („fogyasztani”), egy külső szolgáltatást, mint pl. időjárásjelentés, világóra, reptéri járatok, vagy szótári keresés. Ezekben az esetekben, kell készítsünk egy olyan iView-t ( portál alkalmazást ), amely képes lesz ezt a kapcsolatot a külső szolgáltatóval megteremteni, és amelyet meg lehet jeleniteni a portálon.