Hirdetés


ByDesign I. rész – Business Configuration

Az SAP célja a ByDesign megoldással a kis- és közép-vállalkozó réteg elérése volt. Természetükből fakadóan ezek a cégek könnyen kezelhető, egyszerű terméket várnak ami nem mellőzi a SAP termékcsalád nagy cégeknél elvárható előnyeit. Ezért mindezek jegyében fogant meg a Business Adaptation Catalogue (BAC), mely segítségével előre konfigurált és tesztelt megoldásokat állíthatunk be a frissen előfizetett rendszerünkhöz, mindezt a bonyolult technikai nyelvezet teljes nélkülözése mellett.

Egységesített kommunikációs folyamatok az üzleti életben

Mi az a terület, ami nélkül az üzlet biztos, hogy nem működne?
Sok választ lehetne erre adni, ami valószínûleg helyes is lenne, de mindezek közül is kiemelkedik a KOMMUNIKÁCIÓ!
A következő cikkben kiemeljük az SAP nyújtotta megoldás elõnyeit a különbözõ kommunikációs eszközök szinkronizálásáról és egységesítéséről.

BusinessObjects InfoView (BI Portal)

A BusinessObjects InfoView egy üzleti intelligencia portál ahol a riportok, elemzések tárolásra kerülnek. Ezen felül az InfoView képes tárolni és megjeleníteni bármilyen dokumentumot, beleértve a Microsoft Office dokumentumokat, pdf és zip kiterjesztésű fájlokat éppúgy, mint bármilyen Crystal Reports által elkészített riportot is.

SAP CRM 5.2 Bevezetése - befejező V. rész

Elérkeztünk a projekt befejezéséhez. Ahogy közeledik az éles indulás dátuma, úgy fokozódik az izgalom, és a munkatempó. Még néhány apró simítás van hátra a felhasználói felületen, hogy az úgy nézzen ki hogy mind felhasználó egyrészt kedvet kapjon a rendszer megismeréséhez másrészt az utolsó lépés, a végsõ engedély az SAP részérõl hogy elkezdhesse az ügyfél produktívan használni a rendszert, a GO-Live Check. Ezt a két részt mutatja be a cikksorozat záróakkordja.

Törzsadatok és adatbázistáblák a beszerzésben - szállítótörzs

Folytatjuk a törzsadatok taglalását. Nézzük meg, hogyan hozhatjuk létre egy beszállítónkat a SAP-ban! Milyen adatokat tudunk eltárolni, milyen szinten tudjuk õket kezelni, és mire jó egyáltalán? Szót ejtünk továbbá a mágikus hangzású részszortimentrõl és rendkívül fontos számlacsoportról is.

Együttműködik a Novell és az SAP

Salt Lake City - 2008. március 21. - A Novell és az SAP AG bejelentette, hogy kibővítik a két cég között régóta fennálló kapcsolatot, annak érdekében, hogy erősítsék támogatási lehetőségeket azon cégek számára, akik üzleti műveleteiket SAP alkalmazásokra és SUSE® Linux Enterprise operációs rendszerre építik. A kezdeményezés részeként a cégek együttműködnek azért, hogy az SAP iparágvezető vállalati alkalmazásai fussanak SUSE Linux Enterprise platformon és használhatók legyenek a Novell virtualizációs és személyazonosság-felügyeleti technológiáival.

Törzsadatok és adatbázistáblák a beszerzésben - anyagtörzs

Ebben a cikkben belekezdünk beszerzési folyamatban használatos törzsadatok áttekintésébe. Ez alkalommal az anyagtörzset vizsgáljuk meg részletesebben: hogyan hozunk létre anyagot, milyen táblában tárolja el a rendszer az anyaggal kapcsolatos adatokat, végül hogyan tudjuk használni ezeket a táblákat. Az előző részben a beszerzési folyamathoz szükséges szervezeti egységeket tárgyaltuk: a gyárak, beszerzési szervezetek, vállalatok megadják az üzleti folyamatok vázát. Azonban ez nem elég, a vázat fel kell tölteni – adatokkal. Az adatokat struktúrált formában tároljuk: táblákban. Egy tábla az egy témával kapcsolatos adatokat tartalmazza – pl.: külön tábla a szállító adatainak, egy másik rendelési könyvnek, megint egy másik a már létrehozott megrendelés adatainak. Vegyük górcső alá ezeket egyenként!

BusinessObjects Query&Analysis modulok

Bizonyos cégméret és adatmennyiség fölött minden cég életében eljön az az idő, hogy az informatika képtelen kiszolgálni az állandó és folyton változó elemzési és riport igényeket. Ekkor van szükség arra, hogy a végfelhasználók maguk tudják készíteni elemzéseiket. Ennek elengedhetetlen feltétele, hogy az elemzõ eszköz könnyen használható legyen bárki számára. A BUSINESSOBJECTS elemzõ eszközei ennek a kritériumnak maradéktalanul eleget tesznek, nincs ennél egyszerubben használható üzleti intelligencia alkalmazás.

SAP CRM 5.2 bevezetése IV. rész - Konfigurálás

Most hogy a rendszer technikailag összeállt, következnek azok a beállítások, melyek igazán testreszabják és a felhasználók igényeire alakítják CRM rendszerünket, valamint feltöltik adatokkal az ERP rendszerbõl. Lássunk ebbõl egy ízelítõt összefoglalva a lényeget.

A FORTUNE magazin az SAP-t „Amerika egyik legelismertebb cégének” nevezte a számítástechnikai szoftverágazaton belül

Az SAP másodszor szerepel a legelismertebb cégek listájában; A Számítástechnikai szoftver kategória első öt helyezette között

Newton Square, Pennsylvania, USA - 2008. március 13. - A FORTUNE magazin ismét megnevezte az üzletiszoftver-megoldások világszinten vezető gyártójának számító SAP AG-t (NYSE: SAP) "Amerika legelismertebb cégei" között. A Számítástechnikai szoftver kategórián belül az ötödik helyre pozicionált SAP-t olyan világszínvonalú cégekkel említik együtt, mint a Microsoft és az Adobe. A rangsor felkerült a www.fortune.com oldalra és megjelenik a FORTUNE magazin 2008. március 17-i számában is.

A BusinessObjects Designer eszköz

A BUSINESS OBJECTS iparágvezető az Üzleti Intelligencia megoldások területén. Világszerte 80 országban 42,000 ügyféllel rendelkezik, köztük a világ 500 legnagyobb vállalata közül több, mint 400-an BUSINESS OBJECTS felhasználók. A BUSINESS OBJECTS döntéstámogató moduljait 3 fő kategóriára bonthatjuk: EPM (Enterprise Performance Management), IDD (Information Discovery and Delivery), EIM (Enterprise Information Management).

Customer Interaction Center a közművek életében

A Tudásmorzsákban már szó esett az SAP IC- ról ( Interaction Center), mely a Call centerek legfőbb szoftveralkalmazása. Általánosan bemutattam azokat az előnyöket, amelyet ez az applikáció megvalósít, ezzel segítve elő a telefonos ügyintézők munkáját. A most következő cikkben bemutatom a közművek számárára kifejlesztett alkalmazást, melyet kimondottan a telefonos ügyfélszolgálat használ.

Szervezeti egységek, szintek a beszerzésben

A múlt heti Tudásmorzsákban ígértem, hogy még visszatérünk a szervezeti egységekre. Minden vállalat különböző egységekre bontható, van pénzügyi, kereskedelmi, kommunikációs, logisztikai stb osztály. Ezek különféle hierarchikus viszonyban állhatnak egymással – alá-és mellérendeltek lehetnek. Személyi szinten ez, például, azt jelenti, hogy a gyárigazgató alárendeltje a pénzügyi igazgatónak. A gyár a vállalatnak, mint gazdasági egységnek a része, hierarchiában fölötte áll; a gyár szolgálja az egész vállalat érdekeit, és nem fordítva. Az SAP-s szervezeti felépítésnek követnie kell a vállalat felépítését, annak logikáját. Így a termelést a gyár, a könyvelést a vállalatkód, a beszerzést a beszerzési szervezet jelenti a rendszerben. De nézzük ezt egy kicsit részletesebben a beszerzési folyamatban említett egységekre fókuszálva!

SAP CRM új köntösben

Miért is nehéz user interfacét tervezni? Azért mert ha megkérdeznénk 10 embert mit jelent számára a „használhatóság” állítom 12 különféle választ kapnánk. Az emberek egy alkalmazásra rátekintve szinte azonnal véleményt formálnak róla. Ezért az elfogadás nagyban befolyásolja a projectek kimenetelét, miszerint a leendõ felhasználó megkedveli és használni kezdi vagy sem.

Beszerzési megrendelés folyamata az SAP-ban

A következő cikksorozat első részében be fogom mutatni, hogyan történik egy beszerzési megrendelés készítése az igényektől, a megrendelésen keresztül a kifizetésig. Majd a következő Tudásmorzsában a beszerzési folyamatban használatos szervezeti egységekről lesz szó, amely a vállalatunk felépítését tükrözi. Ha ez nincs meg, vagy rosszul van felépítve, hiába van szép, fényes, többmilliós SAP-unk, nem tudjuk használni saját céljainkra.