Hirdetés
 

ByDesign I. rész – Business Configuration

PDF
Nyomtatás


Az SAP célja a ByDesign megoldással a kis- és közép-vállalkozó réteg elérése volt. Természetükből fakadóan ezek a cégek könnyen kezelhető, egyszerű terméket várnak ami nem mellőzi a SAP termékcsalád nagy cégeknél elvárható előnyeit. Ezért mindezek jegyében fogant meg a Business Adaptation Catalogue (BAC), mely segítségével előre konfigurált és tesztelt megoldásokat állíthatunk be a frissen előfizetett rendszerünkhöz, mindezt a bonyolult technikai nyelvezet teljes nélkülözése mellett.

Maga a konfiguráció áll az úgynevezett High-Level Scoping-ból és Detailed Level Scoping-ból. Míg az előbbi nagyon vizuális, könnyen elvégezhető, addig a részletes beállítások már sokkal mélyebb tudást igényelnek.
A konfigurálás az High-Level Scoping-al kezdődik, nevezetesen az ország és az iparág kiválasztásával. Amennyiben csupán Magyarországot választjuk a rendszer nem fogja felajánlani a német vagy angol számlakeretet, továbbá ha a cég gyártással foglalkozik akkor szervízzel kapcsolatos lehetőségeket, kérdéseket sem fogunk kapni.

Ezt követően úgynevezett Key Question-ökre adott válaszaink alapján a Scoping Engine elkészít egy részletes ajánlatot (Detailed Level Scoping) amely segítségével kiválogathatjuk mire is van valójában szükségünk. Amennyiben a ‘Do you sell from stock?’ kérdést vesszük alapul, akkor rendszer részletes konfigurációjában eldönthetjük, hogy a ‘Sales Order’ mellett akarjuk e használni a ‘Down Payment’ vagy ‘Payment Card’ lehetőségeit vagy az Account Management bizonyos részeit. Azonban tudnunk kell, hogy a rendszer által a válaszaink alapján készített ajánlat előre kiválaszott üzleti opciókból és a hozzájuk kapcsolódó korlátozásokból állít össze egy javasolt alapbeállítást. Ezért láthatunk néhány lehetőséget melyeknél deszelektálás nem lehetséges.

Újdonságként tapasztalhatjuk, hogy a részletes beállítás közben akár azonnal kipróbálhatjuk, hogy választásaink milyen hatással vannak a rendszer működésére ugyanis korlátozott mennyiségű tesztadat a rendelkezésünkre áll egy trial rendszer keretein belül.

A High-Level Scoping végigvihető az ország és az iparág meghatározásának kikerülésével is. Választhatunk workcenterek-en alapuló konfigurálást is. Természetesen lehetőségünk van részletes beállításokra, az előre felépített üzleti opciók és korlátozások itt is megjelennek akárcsak az előző megközelítés esetében.

Ezt követően cégünk szervezeti hierarchiáját állíthajuk fel majd egyre részletesebb beállítások segítségével minden egyes szervezeti egységet bekonfigurálhatunk. Meglehet, hogy kiválasztottuk a ‘Credit Card Management’ üzleti opciót azonban tudjuk, hogy kisebb telephelyeinken nem fogjuk használni ezért a megfelelő szervezeti egységeknél ez nem fog szerepelni.

Amennyiben a workcenterek kiválasztásán alapuló beállítási folyamatot választottuk, úgy minden bizonnyal eljut a felhasználó ugyanazokhoz a kérdésekhez, lehetőségekhez és korlátozásokhoz, mint az üzleti folyamatokon alapuló beállítás esetén azonban egy másik nézeten keresztül.

Az eddigi lépések eredményeként a rendszer egy tervezetet (blueprint) készít számunkra amely pdf formátumban tartalmazza az összes beállításunkat könnyen áttekinthető formában, így láthatjuk, hogy üzleti igényeink megfelelően kerültek e konfigurálásra. Érdemes tudni, hogy amennyiben megváltoztatjuk a beállításainkat, úgy a tervezet is ennek megfelelően frissítésre kerül. A tervezetet követően a beállításaink egy kipróbálható rendszerbe kerülnek ahol eldönthetjük, hogy megfelel e a megoldás számunkra vagy még szeretnénk finomítani rajta.
Az ezután következő Go-Live fázisban a rendszer egy Activity List-et generál amely a korábbi beállításainkon alapul. Ebben minden, a produktív rendszer elindításához szükséges lépés megtalálható. Adatok migrációja vagy user maintenance, ezek mind itt kerülnek beállításra és az előzőekben kiválasztott üzleti opciókat szintén itt tudjuk finomhangolni (Fine-Tuning) Business Configuration View-k segítségével.
Vegyük példának Mexikó határmenti területeit, ahol bizonyos régiókban minden termékeladás 20% helyett a 15%-ös csökkentett adókulccsal történik. Amennyiben szeretnénk ezen tartományok listájához hozzáadni egy újat az ennek megfelelő speciális régiók beállításait kínáló BC view segítségével megtehetjük. Ugyanígy ha Magyarországon székelő cégünk csupán csökkentet adókulccsal dolgozik, úgy érdemes azt beállítani alapértelmezettként a standard helyett. Ezen változtatások elmentés esetén azonnal aktiválódnak.

A Go-Live fázis eredménye egy produktív, használatra kész rendszer mely – ha kellő figyelmet fordítottunk a beállításra – minden üzleti igényünket kielégíti és eleget tesz a cégünknek otthont adó ország törvényi követelményeinek is.

A Tudásmorzsák következő cikkében a számlarögzítést vetjük górcső alá a ByDesign Supplier Invoicing és Customer Invoicing workcentereinek segítségével.

A szerző Solution Managerként dolgozik az SAP Labs HU Globalization részlegénél és 2007 Januárja óta foglalkozik a ByDesign Product Tax területével, mely során csapatuk több, mint 15 ország lokalizációját szállította le Kanadától kezdve Szingapúron át egészen Kínáig.


Nincs hozzászólása.
A téma megvitatása a fórumon. (0 hozzászólás)