Hirdetés
 

Smartforms használata SAP-ban

PDF
Nyomtatás
smartf00.jpgA cégarculat kialakítása minden vállalkozás életében fontos lépést jelent. Az arculatteremtés természetesen nem egy lógó, nyomtatvány megtervezéséből áll, az csak egy fontos eleme.

A Smart Forms tranzakció segítségével megtervezhetjük a mindennapi ügyeinket lebonyolító űrlapokat, az árajánlattól a számláig. Például egy strukturált, átlátható árajánlat megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a kereskedelmi ügyfeleinkkel való kommunikációt.

 

Kezdő SAP felhasználóként is könnyebben, gyorsabban készíthetjük el nyomtatványainkat, mint valaha, kiválaszthatjuk az igényünknek legmegfelelőbb outputfajtát (nyomtató, fax, e-mail, internet).

Adatbázistól a nyomtatványokig:

 

A tranzakció indítása után kezdhetjük az űrlap formázását, kialakíthatjuk személyre szabott stílusunk (bekezdés- és betűformátumokat), készíthetünk szövegmodulokat, amelyekre a későbbiekben a nyomtatványok mindegyékben hivatkozhatunk.

Az űrlap tervezése során egy osztott képernyőn dolgozunk,

és három elem koordinálásával alakíthatjuk a nyomtatványunkat: forma, stílus, ABAP program.

A képernyő baloldalán található fa struktúra segítségével szövegeket, sablonokat, belső táblákat stb. hozhatunk létre, így kiválaszthatjuk azt a csomópontot, amely az adatbázisunkból kiolvasandó adatnak a leginkább megfelel.

És íme az eredmény:

Az elkészült nyomtatványt a SE63 tranzakció segítségével a kívánt nyelvre fordíthatjuk.

 


Nincs hozzászólása.
A téma megvitatása a fórumon. (0 hozzászólás)