Hirdetés
 

Minőségbiztosítás fejlődése az SAP-nál

PDF
Nyomtatás
 Nem elég hagyományos tesztelésre, hibajavításra hagyatkozni, mindenképpen új hibakerülési módszerek, technikák kellenek.
Az SAP vállalatirányítási rendszereiben előforduló kritikus hibák súlyos anyagi veszteségeket okozhatnak az ügyfeleknek. A vállalatnak ezért mindent el kell követnie, hogy megbízató rendszereket készítsen. Ahhoz, hogy ezt elérje szükség volt a belső minőségbiztosítási folyamatok fejlesztésére és egységesítésére.

Az első belső szabványt leíró dokumentum a HORIZON – Software Development Life Cycle (Szoftver Fejlesztési Életút) 1994-ben készült el, hogy segítse az ISO 9000 szabvány bevezetését. Ez a fejlesztés legalapvetőbb folyamataira koncentrált a specifikációtól a tesztelésig. Részletesen leírta a dokumentum menedzsment és dokumentum követés folyamatát. Alapjául az ISO 9126-os szabvány akkori aktuális verziója szolgált.

Az ISO 9126-os szabvány folyamatosan változott az aktuális elvárásoknak megfelelően. 2000-ben elérkezett az idő, hogy az SAP újragondolja a minőségbiztosítási stratégiáját. Ennek eredményeként született meg a Solution Development Life Cycle (Megoldás Fejlesztési Életút). Ez a dokumentum már a „boltokba” került terméket helyezte a fejlesztés központjába. Termék szintű lett a tervezés és tesztelés. A terméket szállítás előtt érvényesíteni kellett. Megjelent az irányított termékbevezetés, melyet az úgynevezett rump-up folyamatban szabályoztak.

min01.jpg

2003-ban jelent meg az újabb dokumentum a PIL 1.0 (Product Innovation Lifecycle – Termékfejlesztési Életút). Ebben a minőségbiztosítási folyamatokat kiterjesztették az egész tervezési ciklusra. Egységesítették és összehangolták a folyamatokat az összes SAP termékre. A termék korai életciklusa került a figyelem központjába.
A jelenleg is aktuális szabványokat a 2007-ben kiadott PIL 2.0 tartalmazza. Most a szolgáltatás kerül a középpontba. Az előző dokumentumokban a folyamatok egységesítésre törekedtek, ebben viszont újra nagyobb szabadságot kap a rugalmas és flexibilis fejlesztés, ezzel szeretne az SAP megszabadulni a one size fits all (egy kaptafára készült) szemlélettől.
A PIL információs architektúráját egyszerűsítik. Támogatja az adatvezérelt döntéshozatalt és a termék elsődleges funkcióira fókuszál. Megpróbálja elérni a tényleges végfelhasználót.
A szoftverfejlesztés folyamatának változásaira, a minőségbiztosításnak tudnia kell válszolni. Csak idő kérdése mikor kerülnek bevezetésre az SAP újabb és újabb minőségbiztosítási szabványai.


Nincs hozzászólása.
A téma megvitatása a fórumon. (0 hozzászólás)