Hirdetés
 

CRM amit tudunk, de még így nem láttuk!

PDF
Nyomtatás
sapcrm2.jpgAz emberi gondolkodás nem szekvenciális, mi mégis erőltetjük a hagyományos oktatási módszereket, a megszokott lineáris szervezésű tananyagokat és körömmel kapaszkodunk az oktató-diák hierarchiához és közben nem vesszük észre, hogy elhalad mellettünk a világ!


Az elmúlt három hétben részt vettem két kiemelkedően innovatív konferencián is, ahol a felvetett témakört nagyon komoly szakemberek kutatták, és több oldalról is körbejárták. A fő fókusz a szociális hálózatok fejlődésén, az ezzel járó társadalmi szokásminták átalakulásával és természetesen ennek az oktatásra gyakorolt hatását vizsgálták.

Mivel a múlt héten egy többnapos CRM oktatásra kértek fel, ezért úgy gondoltam, hogy az elhangzott elméletet átültetem a gyakorlatba és megteremtem azokat a körülményeket, ahol a tanulás nem egy 4 tantermi fal közé beszorult erőltetett koncentráció, hanem egy felszabadult légkörrel rendelkező, spontán témavezetésen és közvetlen interakción alapul. A cél a maximális ismeretátadás, mely a befogadó felek dinamizmusát és a környezeti hatások élményrögzítő erejét használja fel. Pl. a figyelem csökkenése esetén egy frissítő zongoraszám lejátszása, a tananyag vizuális ábrázolása, a részvevők közötti kollaboráció megteremtése stb.

A tudásátadás szerkezetét elképzelhetjük egy fa struktúrában, ahol a jól felépített tartalmi keretrendszer (fatörzs) biztosítja a stabilitást az elkalandozások ellen, a szabadon definiált tartalmi végpontok (levelek) lehetővé teszik a spontán építkezést. Így elérhetjük azt, hogy a szerkezet magától természetesen bontakozik ki és maximálisan oltja az részvevők tudásszomját.

A most következő link egy dinamikus prezentációt mutat be, amely a CRM Account & Contact Managmenet témakörét fedi le és a magyar fejlesztésű prezi.com segítségével készült.
Ez egy példa arra, hogy akár mi magunk is hogyan tudunk felépíteni egy ilyen oktatást, amiről próbáltam megosztani egy két gondolatot.



Ha valakinek felkeltette az érdeklődését és szívesen megosztana velük egy pár gondolatot, vagy további kérdései lennének, akkor vagy itt a cikk alatt a fórumunkon, vagy az újonnan készült Facebook oldalunkon fűzheti hozzá a megjegyzéseket!

Boldog Karácsonyt és Sikerekben Gazdag Új Évet!
Bartha Levente


Bartha Levente - A szerző az SAP Hungary Kft.-nél mint CRM tanácsadó több éve foglalkozik SAP-val, főbb szakterületei Enterprise Portal, CRM Sales, E-selling, PCUI, CRM2007 UI.
Manapság többnyire külföldi projekteken dolgozik, illetve itthon SAP közösséget szervez.

További cikkek a szerzőtől


Nincs hozzászólása.
A téma megvitatása a fórumon. (0 hozzászólás)